Παπαμόσχος Χρόνης
[vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”2040″ img_size=”300×400″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text el_class=” “]Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, όπου είχε και την πρώτη του επαφή με τη μουσική παίζοντας Τρομπέτα στην τοπική Φιλαρμονική.
Συστηματικές σπουδές μουσικής άρχισε στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, όπου σπούδασε κλασική Κιθάρα, Αρμονία με τους Επαμεινώνδα Φλώρο και Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο, Αντίστιξη και Φυγή με το Γιάννη Μάντακα, μαθήματα Ενορχήστρωσης με τον Νίκο Αστρινίδη και Σύνθεση και Ενορχήστρωση με τον Θόδωρο Αντωνίου.
Διδάσκει Θεωρητικά, Σύνθεση, Οργανογνωσία και άλλα μαθήματα στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
Διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου του Πολιτιστικού Κέντρου Δήμου Θέρμης Θεσσαλονίκης από το 1994 (έτος ίδρυσής του) έως το 2000.
Από το 2009 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
Επανειλημμένα συνεργάστηκε με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ηχογραφώντας ως κιθαριστής για τη μουσική επένδυση διαφόρων θεατρικών έργων, όπως:
«Ο κύκλος με την κιμωλία» του Μπρεχτ (μουσική Πάουλ Ντεσσάου).
«Η τύχη της Μαρούλας» του Δ. Κορομηλά (μουσική Β. Τενίδη).
«Το τέλος» του Γ. Χριστοφιλάκη (μουσική επιλογής του).
«Ένα παράξενο απόγευμα» του Α. Δωριάδη (μουσική επιλογής του).
«Ματωμένος γάμος» του Φ. Γκ. Λόρκα (μουσική Μ. Χατζηδάκι).
Έχει γράψει έργα για σόλο όργανα, σύνολα μουσικής δωματίου, για φωνή και συνοδεία σόλο οργάνων ή μικρών συνόλων, για φωνή ή χορωδία και ορχήστρα, κονσέρτο για κοντραμπάσο και ορχήστρα, κοντσερτίνο για φλάουτο, έγχορδα, πιάνο, άρπα και κρουστά, σειρά παιδικών τραγουδιών με συνοδεία κιθάρας κ.ά.
Έργα του έχουν παιχτεί στη Θεσσαλονίκη (Αίθουσα τελετών του Α.Π.Θ., Δημοτικό Θέατρο Αμπελοκήπων από την Synfonia Bucharest Orchestra, Δημοτικό Θέατρο Σταυρούπολης, στην αίθουσα συναυλιών του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, στο Μακεδονικό Ωδείο, στο Κέντρο Μουσικής Δήμου Θεσσαλονίκης), στο Δημοτικό Θέατρο Βέροιας (Αντωνιάδειος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στη Θέρμη, στην Αθήνα (Μέγαρο Μουσικής), στην Πάτρα (Δημοτική Ορχήστρα), στο Δημοτικό Θέατρο Μουδανιών Χαλκιδικής, στη Γαλλία (στην πόλη Μπριβ), στη Νέα Υόρκη (Κάρνεγκι Χωλ)…
Συγγραφικό έργο: Θεωρητικές Βάσεις της Παραδοσιακής Αρμονίας, η Φόρμα της Μουσικής, αναλύσεις έργων του Anton Webern, Απαρχές και Πορεία της Ηλεκτρονικής Μουσικής κά.
Τα έτη 2008, 2009 και 2010 διετέλεσε μέλος και πρόεδρος της (μιας εκ των δύο) κριτικής επιτροπής του πανελλαδικού και διεθνούς (2010) διαγωνιστικού φεστιβάλ κιθάρας Βέροιας.
Πλην των μουσικών σπουδών σπούδασε επίσης παιδαγωγικά στη Θεσσαλονίκη (Παιδαγωγική Ακαδημία και Παιδαγωγικό Τμήμα Α. Π. Θεσσαλονίκης-Εξομοίωση) και εργάστηκε ως δάσκαλος και δ/ντής σχολείου στην ίδια πόλη. Δίδαξε στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (1990-1992) και στη μετεκπαίδευση των δασκάλων (ΣΕΛΔΕ) το μάθημα της Μουσικής.
Ήταν εισηγητής στο πανελλήνιο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Βέροια την 1η και 2η Ιουνίου του 2002 με θέμα «Η μουσική παιδεία στη δημόσια εκπαίδευση (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια).
e-mail: popapamosc@gmail.com
Επιλογή Εργογραφίας
(Όσα έργα φέρουν αστερίσκο (*) έχουν παιχτεί).
Τέσσερα σκίτσα* για Ορχήστρα εγχόρδων.
Δυο Μινιατούρες,* για Βιολί σόλο.
Φαντασία,* για Πιάνο, οκτάτονο σύστημα – (βασισμένη στους οχτώ πρώτους φθόγγους της οκτατονικής κατιούσας κλίμακας σε διάρκεια δέκατων έκτων. Κίνητρο γραφής υπήρξε η αρχή –το πρώτο μέτρο-του έργου Πρελούντιο και Τοκάτα του Θ. Αντωνίου).
Κουαρτέτο Εγχόρδων Νο1 (Οκτάτονο σύστημα).
Κουιντέτο Ξύλινων Πνευστών ΠΑΖΛ (οχτώ σύντομα κομμάτια).
- Μνήμες από τον Μπαχ.
- Παράφραση στο Χάιντν.
- Παράφραση στο Σοπέν.
- Δωδεκάφθογγο-Ατονικό.
- Μινιμαλιστικά στοιχεία-χαρακτηριστικά· (βασίζεται στο τονιαίο ή σύντονο χρωματικό τετράχορδο της αρχαίας ελληνικής μουσικής, κοίτα Εγκυκλοπαίδεια Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής του Σόλωνα Μιχαηλίδη, σελ. 357-358-359).
- Τέταρτα τόνου.
- Διαστημοπαίγνια.
- Εμβατήριο με στοιχεία Τζαζ.
Κουιντέτο Χάλκινων Πνευστών
ΙΙ. “Βυζαντινό”, χρήση και φωνής (humming). Β΄ Πλάγιος Ήχος, κάποιες στιγμές ακούγεται συγχρόνως ο ίδιος ήχος ξεκινώντας από διαφορετική βάση (διηχητικό;).
Μικρό σύνολο
«Τα Ζώα», (μπαλέτο σε δυο σκηνές), για Φλάουτο, Κλαρινέτο, Κρουστά (δυο εκτελεστές), Πιάνο, Βιολί και Τσέλο, με υπερρεαλιστικό χαρακτήρα.
Ντουέτο για Φλάουτο και Άρπα. Δωδεκαφθογγικό-(Τεχνική Selecta).
Ορχηστρικό: Crucifixion (Σε φόρμα σταυρού, Cruciform).
Διάρκεια 6′: 40”
Κοντσέρτο για Κοντραμπάσο και Ορχήστρα.
Διάρκεια περ. 23′
1ο Μέρος.
2ο Μέρος, (Θέμα,
1η Παραλλαγή,
2η Παρ.,
3η Παρ.-Mahlerian,
4η παρ. Fugato).
3ο Μέρος, Moto perpetuo.
Τραγούδι σε ποίηση Καβάφη.* Ηγεμών εκ Δυτικής Λυβίης.
Για Φωνή (μέτζο σοπράνο) και σύνολο μουσικής δωματίου, (Φλάουτο, Κλαρινέτο, Κόρνο, Τρομπέτα, Κρουστά για 2 εκτελεστές, Πιάνο, Βιολί Ι, Βιολί ΙΙ, Βιόλα, Τσέλο και Κοντραμπάσο).
Τραγούδι σε ποίηση Γιώργου Ιωάννου.* «Μ’ άσπρη μουσαμαδιά μές στη βροχή.»
Για Φωνή (μέτζο σοπράνο), Κλαρινέτο, Τσέλο και Πιάνο.
10 Παραλλαγές για Πιάνο* σε θέμα του Νίκου Αστρινίδη από την Καντάντα
«Οι γάμοι του Πηλέα και της Θέτιδος».
Παραλλαγές για Πιάνο σε θέμα του Νίκου Αστρινίδη από το Ορατόριο
«Άγιος Δημήτριος».
Παραλλαγές για Πιάνο σε θέμα (δοσμένη μελωδία) του Θόδωρου Αντωνίου.
Κουιντέτο εγχόρδων* (ή για ορχήστρα εγχόρδων)
Διάρκεια 10′:20” (με τέταρτα τόνου).
Γύρω από δυο συγχορδίες* για σόλο Κιθάρα.
Διάρκεια περ. 9′
Για ορχήστρα* Τέσσερα ελληνικά (δωδεκανησιακά) τραγούδια.
Διάρκεια περ. 10′
Για βιολί και πιάνο Δυο από τα τέσσερα ελληνικά δωδεκανησιακά τραγούδια.
Κιθάρα και Κρουστά
Ι Guitar and Vibraphone.
ΙΙ Guitar, 5 Temple blocks and 3 Wood blocks.
ΙΙΙ Guitar, 2 Cymbals, Sleigh bells, Triangle and Tubular bells.
IV Guitar and Marimba.
V Guitar, Guiro, Maracas, Cowbell, Bongos and Congas.
Συνολική διάρκεια 14′:10”
Ντουέτο για Βιολί και Πιάνο* Τέσσερα Χαϊκαϊ για βιολί και πιάνο.
Διάρκεια περ. 12′:40”
- Η Άνοιξη
- Το Καλοκαίρι
- Το Φθινόπωρο
- ο Χειμώνας
Ντουέτο για Φλάουτο και Κιθάρα
Διάρκεια 6′:10΄΄
Παραλλαγές για Κιθάρα Βασισμένες σε νανούρισμα της Νισύρου (Δωδεκάνησα) Διάρκεια 14′:25”
«Αντι…» για Κιθάρα* Τρέμολο.
Διάρκεια περ. 3′: 40”
Πρελούδια 1, 2 & 3 για Κιθάρα*
IN MEMORIAM* για Ορχήστρα Εγχόρδων Καμπάνα και Τύμπανα
Διάρκεια: περ. 5′: 40”
Πέντε τραγούδια σε ποίηση* Μαρίας Αρχιμανδρίτου από τη Συλλογή
ED Έ SUBITO SERA για φωνή (μέτζο σοπράνο) και πιάνο
1. ED ΄E SUBITO SERA [1]
(Και ξαφνικά βραδιάζει)
2. Κύματα ανήριθμα
3. Ωσεί Οδυσσεύς
4. Η κλωστή
5. Μήδεια
Διάρκεια περ. 17′
Κοντσερτίνο για Φλάουτο, Άρπα, Πιάνο, κρουστά και έγχορδα.
Κουαρτέτο Φαγκότων* «Το γκρίζο φώς»
“ΤΟ ΓΚΡΙΖΟ ΦΩΣ και οχτώ πίνακες” (βασισμένο στην ομώνυμη ποιητική δημιουργία -1980 του Τάκη Σινόπουλου).
[1] Όταν η ποιήτρια μου έδωσε τα ανέκδοτα ποιήματά της, σκόπευε να δώσει στη συλλογή της τον τίτλο ED ΄E SUBITO SERA. Τελικά όμως, όταν τα τύπωσε και τα κυκλοφόρησε, τα τιτλοφόρησε ως ΧΏΡΑ ΙΧΘΥΌΕΣΣΑ.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]