Published in:
Διδακτικό Προσωπικό
Νούλης Χρήστος
Author
Maria Georgiadou
Ο Χρήστος Νούλης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1973. Σπούδασε στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στην τάξη της Μαρίας Γεωργιάδου από όπου και αποφοίτησε με Δίπλωμα Πιάνου με «Άριστα Παμψηφεί» και «Α’ Βραβείο». Το 1991 άρχισε να μελετά με την Δόμνα Ευνουχίδου και το 1993 έγινε δεκτός, με την υποτροφία «Exhibition» στο Royal College of Music του Λονδίνου στις τάξεις των Niel Immelman και Ruth Gerald.
Το 1996 απέκτησε το πτυχίο διδασκαλίας πιάνου DipRCM (Teaching). Αποφοίτησε το 1997 με πτυχίο Μπάτσελορ ΒΜυs(Hons)RCM με «Άριστα» και «Α’ Βραβείο». Συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του σε επίπεδο Μaster στο Royal College of Music ως υπότροφος του ιδρύματος «The Leverhulme Trust» και αποφοίτησε το 1998 με τον τίτλο MMus (RCM) με ειδικότητα στην πιανιστική ερμηνεία (Advanced Performance Studies). Η επταετής έρευνά του στην εφαρμογή των σωματικών μεθόδων στην πιανιστική ερμηνεία έγινε με την διατμηματική υποστήριξη του Birmingham Conservatoire και του Πανεπιστημίου BCU, του οποίου είναι και Διδάκτορας. Παράλληλα, μελέτησε εντατικά με τους σολίστες και παιδαγωγούς Carmen Bravo – Mompou, Ruben Lifschitz, Stéphane Lemelin, Roger Vignoles, Edna Golandsky, Robert Sutherland (επίσημου συνοδού της Μαρίας Κάλλας) και Valeria Szervansky. Συμμετείχε ενεργά σε σεμιναριακά μαθήματα με τους Kenneth Gilbert, Tanya Prochazka, Cuthron Sturrock, Martino Tirimo, Dimitar Tsanev και Luba Zuk. Συμμετείχε ενεργά στα φεστιβάλ «Bach Marathon» του Associated Board of the Royal Schools of Music, το Φεστιβάλ SPECTRUM σύγχρονων Βρετανών συνθετών και στο Φεστιβάλ της Bienne στην Ελβετία.
Έχει ηχογραφήσει για το Γ΄ πρόγραμμα του Ελληνικού Ραδιοφώνου και για την Ελληνική Τηλεόραση 3. Έχει κάνει πρώτες εκτελέσεις έργων Ελλήνων συνθετών (Αστρινίδης, Γεωργιάδου, Θεοδωράκης, Κούκος, Κωνσταντινίδης) στην Αγγλία, την Γαλλία και τον Καναδά όπως επίσης και ξένων συνθετών (Alwin Gayle, Roger Redgate, Ηeitor Villa – Lobos).
Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε πόλεις της Ελλάδας, στην Ελβετία, την Ισπανία, τον Καναδά, την Ιταλία, την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο και είναι ιδρυτικό μέλος των μουσικών συνόλων Le Cortège d’ Orphée, The Aegean Duo, Nexus Trio και Piandaemonium.
Από το 2000 ο Χρήστος Νούλης διεύρυνε το επαγγελματικό του ενδιαφέρον στον τομέα της ορθοσωμικής ερμηνευτών των παραστατικών τεχνών. Έχοντας μάθει Yoga σε νεαρή ηλικία, μελέτησε ορθοσωμική και τη μέθοδο Pilates με τον Alan Herdman στο Λονδίνο, Rolfing movement με την Jenny Crewdson, Tai Chi και Qi Gong με τον Michael Palmer και τον Brad Shultz.
Από το 1993 άρχισε να μελετά την Τεχνική Alexander στο Royal College of Music με την Judith Κleinman και τον Peter Βuckoke και έπειτα σε ιδιαίτερα μαθήματα με την Anne Rees, την Annabel Breakfield, και τον Peter Nobes. Έχει επίσης παρακολουθήσει πληθώρα εκπαιδευτικών σεμιναρίων και εξειδικευμένων μαθημάτων στην Τεχνική Alexander με βασικούς παιδαγωγούς του έργου του FM Alexander όπως Sarah Barker, Robyn Avalon, Karsten Møller, Athanase Vettas, Penelope Easten, Tommy Thompson.
Βασική του μέντορας στην Τεχνική Alexander υπήρξε η Penny O’Connor, η οποία τον ενέπνευσε να ασπαστεί την Τεχνική Alexander ως τρόπο ζωής. Εκπαιδεύτηκε στην διδασκαλία της Τεχνικής Alexander υπό την βασική καθοδήγηση του Δόκτορα Don Weed, συνεχιστή της παράδοσης της Τεχνικής έτσι όπως την δίδαξε ο ίδιος ο Frederick Matthias Alexander (1869 – 1955) στην πρώτη του επίσημη μαθήτρια, Marjorie Barstow (1899 – 1995). Είναι πιστοποιημένος δάσκαλος Τεχνικής Alexander και επίσημο διδακτικό μέλος της ATI, Alexander Technique International, όπου δραστηριοποιείται ως εκπαιδευτής, δάσκαλος, συγγραφέας και εισηγητής.
Ο Χρήστος Νούλης είναι επίσης διπλωματούχος των μεθόδων Pilates, Yoga Therapy και Biomechanics. Περιοδεύει στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη δίνοντας διαλέξεις πάνω στην σωματική και ψυχολογική αποκατάσταση των μουσικών από σύνδρομα υπέρχρησης.
Έχει διδάξει στην Μεγάλη Βρετανία στο Royal College of Music JD , στο Music School for Children του Λονδίνου και στο Francis Holland School (ABRSM), στον Καναδά στο Πανεπιστήμιο της Alberta όπου και απέσπασε τις τιμητικές υποτροφίες για ερμηνεία και διδασκαλία «Harriet Snowball Winspear Graduate Assistantship», «Beryl Barns Memorial Award» και «Honorary FS Chia Scholarship», στη Γαλλία στην σχολή «Sikorski » του Παρισιού.
Έχει παρουσιάσει διαλέξεις σε διεθνή συνέδρια όπως το «1ο και 2ο Διεθνές συνέδριο για την Ιατρική των Μουσικών», το “Musicians’ Benevolent Congress”, το “International Conference in Biomechanics” και το “Women’s Institute Well-being Festival”, στην Ελληνική Ένωση για την Μουσική Εκπαίδευση (ΕΕΜΕ), το διεθνές συνέδριο ISME 2012 (International Society for Music Education).
Έχει εγκαθιδρύσει μία παράδοση τακτικών μαθημάτων Ορθοσωμικής για Μουσικούς© και Τεχνικής Alexander σε πληθώρα ωδείων και μουσικών σχολών ανά την Ελλάδα, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στον οργανισμό TOWER, στο Ευρωπαϊκό κέντρο CEDEFOP, στο Opera Studio της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Birmingham Conservatoire. Εισήγαγε, δε, τα μαθήματα αυτά στα μουσικά τμήματα των πανεπιστημίων Α.Π.Θ και ΠΑ.ΜΑΚ. Διδάσκει πιάνο και Τεχνική Alexander στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
Το 1996 απέκτησε το πτυχίο διδασκαλίας πιάνου DipRCM (Teaching). Αποφοίτησε το 1997 με πτυχίο Μπάτσελορ ΒΜυs(Hons)RCM με «Άριστα» και «Α’ Βραβείο». Συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του σε επίπεδο Μaster στο Royal College of Music ως υπότροφος του ιδρύματος «The Leverhulme Trust» και αποφοίτησε το 1998 με τον τίτλο MMus (RCM) με ειδικότητα στην πιανιστική ερμηνεία (Advanced Performance Studies). Η επταετής έρευνά του στην εφαρμογή των σωματικών μεθόδων στην πιανιστική ερμηνεία έγινε με την διατμηματική υποστήριξη του Birmingham Conservatoire και του Πανεπιστημίου BCU, του οποίου είναι και Διδάκτορας. Παράλληλα, μελέτησε εντατικά με τους σολίστες και παιδαγωγούς Carmen Bravo – Mompou, Ruben Lifschitz, Stéphane Lemelin, Roger Vignoles, Edna Golandsky, Robert Sutherland (επίσημου συνοδού της Μαρίας Κάλλας) και Valeria Szervansky. Συμμετείχε ενεργά σε σεμιναριακά μαθήματα με τους Kenneth Gilbert, Tanya Prochazka, Cuthron Sturrock, Martino Tirimo, Dimitar Tsanev και Luba Zuk. Συμμετείχε ενεργά στα φεστιβάλ «Bach Marathon» του Associated Board of the Royal Schools of Music, το Φεστιβάλ SPECTRUM σύγχρονων Βρετανών συνθετών και στο Φεστιβάλ της Bienne στην Ελβετία.
Έχει ηχογραφήσει για το Γ΄ πρόγραμμα του Ελληνικού Ραδιοφώνου και για την Ελληνική Τηλεόραση 3. Έχει κάνει πρώτες εκτελέσεις έργων Ελλήνων συνθετών (Αστρινίδης, Γεωργιάδου, Θεοδωράκης, Κούκος, Κωνσταντινίδης) στην Αγγλία, την Γαλλία και τον Καναδά όπως επίσης και ξένων συνθετών (Alwin Gayle, Roger Redgate, Ηeitor Villa – Lobos).
Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε πόλεις της Ελλάδας, στην Ελβετία, την Ισπανία, τον Καναδά, την Ιταλία, την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο και είναι ιδρυτικό μέλος των μουσικών συνόλων Le Cortège d’ Orphée, The Aegean Duo, Nexus Trio και Piandaemonium.
Από το 2000 ο Χρήστος Νούλης διεύρυνε το επαγγελματικό του ενδιαφέρον στον τομέα της ορθοσωμικής ερμηνευτών των παραστατικών τεχνών. Έχοντας μάθει Yoga σε νεαρή ηλικία, μελέτησε ορθοσωμική και τη μέθοδο Pilates με τον Alan Herdman στο Λονδίνο, Rolfing movement με την Jenny Crewdson, Tai Chi και Qi Gong με τον Michael Palmer και τον Brad Shultz.
Από το 1993 άρχισε να μελετά την Τεχνική Alexander στο Royal College of Music με την Judith Κleinman και τον Peter Βuckoke και έπειτα σε ιδιαίτερα μαθήματα με την Anne Rees, την Annabel Breakfield, και τον Peter Nobes. Έχει επίσης παρακολουθήσει πληθώρα εκπαιδευτικών σεμιναρίων και εξειδικευμένων μαθημάτων στην Τεχνική Alexander με βασικούς παιδαγωγούς του έργου του FM Alexander όπως Sarah Barker, Robyn Avalon, Karsten Møller, Athanase Vettas, Penelope Easten, Tommy Thompson.
Βασική του μέντορας στην Τεχνική Alexander υπήρξε η Penny O’Connor, η οποία τον ενέπνευσε να ασπαστεί την Τεχνική Alexander ως τρόπο ζωής. Εκπαιδεύτηκε στην διδασκαλία της Τεχνικής Alexander υπό την βασική καθοδήγηση του Δόκτορα Don Weed, συνεχιστή της παράδοσης της Τεχνικής έτσι όπως την δίδαξε ο ίδιος ο Frederick Matthias Alexander (1869 – 1955) στην πρώτη του επίσημη μαθήτρια, Marjorie Barstow (1899 – 1995). Είναι πιστοποιημένος δάσκαλος Τεχνικής Alexander και επίσημο διδακτικό μέλος της ATI, Alexander Technique International, όπου δραστηριοποιείται ως εκπαιδευτής, δάσκαλος, συγγραφέας και εισηγητής.
Ο Χρήστος Νούλης είναι επίσης διπλωματούχος των μεθόδων Pilates, Yoga Therapy και Biomechanics. Περιοδεύει στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη δίνοντας διαλέξεις πάνω στην σωματική και ψυχολογική αποκατάσταση των μουσικών από σύνδρομα υπέρχρησης.
Έχει διδάξει στην Μεγάλη Βρετανία στο Royal College of Music JD , στο Music School for Children του Λονδίνου και στο Francis Holland School (ABRSM), στον Καναδά στο Πανεπιστήμιο της Alberta όπου και απέσπασε τις τιμητικές υποτροφίες για ερμηνεία και διδασκαλία «Harriet Snowball Winspear Graduate Assistantship», «Beryl Barns Memorial Award» και «Honorary FS Chia Scholarship», στη Γαλλία στην σχολή «Sikorski » του Παρισιού.
Έχει παρουσιάσει διαλέξεις σε διεθνή συνέδρια όπως το «1ο και 2ο Διεθνές συνέδριο για την Ιατρική των Μουσικών», το “Musicians’ Benevolent Congress”, το “International Conference in Biomechanics” και το “Women’s Institute Well-being Festival”, στην Ελληνική Ένωση για την Μουσική Εκπαίδευση (ΕΕΜΕ), το διεθνές συνέδριο ISME 2012 (International Society for Music Education).
Έχει εγκαθιδρύσει μία παράδοση τακτικών μαθημάτων Ορθοσωμικής για Μουσικούς© και Τεχνικής Alexander σε πληθώρα ωδείων και μουσικών σχολών ανά την Ελλάδα, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στον οργανισμό TOWER, στο Ευρωπαϊκό κέντρο CEDEFOP, στο Opera Studio της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Birmingham Conservatoire. Εισήγαγε, δε, τα μαθήματα αυτά στα μουσικά τμήματα των πανεπιστημίων Α.Π.Θ και ΠΑ.ΜΑΚ. Διδάσκει πιάνο και Τεχνική Alexander στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.